Στον χώρο του e-Commerce, μια πρόκληση που αντιμετωπίζουν ειδικά οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι η αύξηση του ρυθμού μετατροπής πελατών. Την αύξηση δηλαδή, των επισκεπτών που καταλήγουν σε μια αγορά (conversions).
Αποτελεί πρόκληση, γιατί εξαρτάται από πολλούς και διαφορετικούς παράγοντες, και προβληματίζει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις για έναν απλό λόγο. Αυτές είναι που δεν έχουν τις περισσότερες φορές το budget να απασχολήσουν εξειδικευμένο προσωπικό για αυτόν τον σκοπό. Κατ’ επέκταση, αυτές χρειάζονται και τη μεγαλύτερη βοήθεια.
Τέτοια βοήθεια επιχειρούμε να παρέχουμε παρακάτω, μέσα από 5+1 απλά και ανέξοδα hacks.
Πρόκειται για εύκολες και γρήγορες πρακτικές που θα:
👉 διευκολύνουν τον πελάτη
👉 απλοποιήσουν τις διαδικασίες που καλείται να ακολουθήσει
👉 τον ωθήσουν σε αγορές.
Αν σε ενδιαφέρει να μάθεις ποιες είναι αυτές, συνέχισε να διαβάζεις.
5+1 τρόποι να αυξήσεις τα conversions
-
Πρόσθεσε ειδοποιήσεις για πρόσφατες αγορές από το κατάστημά σου ή ενδείξεις για το πόσοι «τσεκάρουν» ένα προϊόν
Έχεις δει pop-up ειδοποιήσεις σε e-shops που λένε ότι «ο Χ πελάτης μόλις αγόρασε το Ψ προϊόν» ή ότι «το Χ προϊόν αγοράστηκε πάνω από Ψ φορές αυτό το μήνα»; Λοιπόν, δεν είναι καθόλου τυχαίες. Οι ειδοποιήσεις αυτές, ενημερώνουν έναν υποψήφιο αγοραστή για πρόσφατες αγορές στο κατάστημά σου. Δημιουργούν, έτσι, μια αίσθηση «επείγοντος» και τον ωθούν στο να ολοκληρώσει μια παραγγελία πιο εύκολα.
Το ίδιο ισχύει και για την ειδοποίηση που δείχνει πόσα άτομα «κοιτάζουν» ένα προϊόν την ίδια ώρα ή την ειδοποίηση ότι ένα προϊόν εξαντλείται γρήγορα. Βλέποντας μια τέτοια ένδειξη, ο χρήστης νιώθει ότι υπάρχει η πιθανότητα να «χάσει» το προϊόν από κάποιον άλλο. Επομένως, είναι πολύ πιο πιθανό να αγοράσει το προϊόν και να μην καθυστερήσει ή εγκαταλείψει την αγορά.
- Ξεκίνα αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη ή λήξη εκπτώσεων
Μια πρακτική που έχει το ίδιο αποτέλεσμα με τα παραπάνω, είναι αυτή της αντίστροφης μέτρησης πριν από σημαντικά γεγονότα. Τα γεγονότα αυτά μπορεί να είναι η έναρξη ή η λήξη των εκπτώσεων, η εξάντληση ενός προϊόντος κ.ο.κ.
Μέσω της αντίστροφης μέτρησης, λες ουσιαστικά στον πελάτη ότι πρέπει να βιαστεί. Καθιστάς ξεκάθαρο, ότι δεν θα έχει για πολύ ακόμα πρόσβαση σε ό,τι προσφέρεις (special προϊόν, έκπτωση κλπ). Άρα, του ασκείς μια έμμεση πίεση να επισπεύσει τις πιθανές αγορές του.

-
Απλοποίησε το checkout και πρόσθεσε Live Chat
Το στάδιο της πληρωμής είναι ένα από τα σημεία που εγκαταλείπουν πολλοί υποψήφιοι πελάτες τις αγορές τους. Αυτό συμβαίνει για πολλούς λόγους. Μπορεί:
- Τα στοιχεία που ζητούνται να είναι πολλά
- Η διαδικασία να είναι περίπλοκη ή να απαιτεί χρόνο (π.χ. απαραίτητη εγγραφή)
- Να μην αναφέρονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες (π.χ. τρόπος/ εκτιμώμενη ημερομηνία παράδοσης)
- Να μην είναι ξεκάθαρες οι οδηγίες πληρωμής
Αυτό που χρειάζεται, λοιπόν, εκεί είναι απλοποίηση της διαδικασίας στο μέγιστο και παροχή βοήθειας όπου χρειάζεται. Στο δεύτερο ζητούμενο, πολύ χρήσιμο μπορεί να φανεί ένα Live Chat/ Bot. Μέσω αυτού, ο πελάτης θα μπορεί να λύνει τις απορίες του επιτόπου. Άρα θα έχει λιγότερα εμπόδια στην ολοκλήρωση της αγοράς του.

-
Επένδυσε σε Retargeting Ads
Εκτός από το να στοχεύεις όσους επισκέπτονται τώρα το e-shop σου, για να αυξήσεις τα conversions σου πρέπει να στοχεύσεις και αυτούς που ήρθαν, είδαν και… έφυγαν. Αυτό είναι το Retargeting, η μορφή διαφήμισης που εστιάζει σε όσους έχουν επισκεφθεί το κατάστημα χωρίς να κάνουν κάποια αγορά.
Η διαφήμιση αυτού του είδους έχει εξαιρετικά αποτελέσματα όταν γίνεται στα Social Media. Έρχεται με πολύ φυσικό τρόπο στο feed του καταναλωτή, για να του θυμίσει ότι κάτι έχει αφήσει στη μέση (και τα καταφέρνει). Σύμφωνα με έρευνες, οι διαφημίσεις αυτού του είδους έχουν 10 φορές μεγαλύτερη απόδοση από τα απλά Display ads. Επίσης, η στόχευση όσων έχουν εγκαταλείψει το καλάθι τους, με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να αυξήσει τα conversions κατά 26%.

-
Φρόντισε στο e–shop σου να είναι γρήγορo
Εδώ δεν χρειάζεται να πούμε πολλά. Η ταχύτητα με την οποία «φορτώνει» το e-shop σου είναι «κλειδί» για το ποσοστό των επιτυχημένων πωλήσεων που καταγράφει. Σύμφωνα με έρευνες, 1 στους 4 επισκέπτες εγκαταλείπει μια ιστοσελίδα που κάνει πάνω από 4 δευτερόλεπτα να φορτώσει. Επίσης, το 64% δεν επιστρέφει ποτέ ξανά σε μια αργή ιστοσελίδα.
Μπορείς να διαβάσεις περισσότερα και να μάθεις τους βασικούς παράγοντες που μπορούν να «ρίχνουν» την ταχύτητα της ιστοσελίδας σου, εδώ.
5. Δώσε επιλογές παράδοσης
Άλλο ένα σημείο – κλειδί στην αύξηση των conversions είναι η διαφάνεια στο κομμάτι της παράδοσης. Ειδικά με τα φαινόμενα μεγάλων καθυστερήσεων που παρατηρούνται από την έναρξη της πανδημίας, είναι σημαντικό ο πελάτης να γνωρίζει μερικές κρίσιμες πληροφορίες. Αυτές περιλαμβάνουν το όνομα της εταιρείας που τον εξυπηρετεί, τον εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης και φυσικά την πολιτική επιστροφής που ισχύει κάθε φορά.
Επίσης πολύ σημαντικό είναι να μπορεί να έχει την επιλογή όπου είναι δυνατόν. Αν για παράδειγμα, θέλει να πληρώσει κάτι παραπάνω αλλά να έχει παράδοση αυθημερόν, θα πρέπει να μπορεί να το κάνει. Το ίδιο κι αν θέλει μεγαλύτερη αναμονή με δωρεάν μεταφορικά. Γενικά είναι καλό να δίνονται επιλογές τόσο σε εταιρείες όσο και σε τρόπους εξυπηρέτησης. Αν ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να βρει ακριβώς αυτό που επιθυμεί, είναι προφανώς πολύ πιο πιθανό να καταλήξει σε μια αγορά.

- ❓❓❓
Για να μάθεις το 6ο hack – πολύ αναλυτικά – ακολούθησε το link: https://bit.ly/3JHP4S5