Courier, Technology & E-Commerce

Δωροκάρτες: Ένα υποτιμημένο (αλλά χρήσιμο) εργαλείο του e-Commerce

Gift Card

Εσύ γνωρίζεις ότι οι δωροκάρτες είναι ένα από τα πιο υποτιμημένα αλλά τρομερά χρήσιμα εργαλεία στο e-Commerce; Χρήσιμα γιατί βοηθούν στην ενίσχυση της αναγνωρισιμότητα του εκάστοτε brand, αυξάνουν τις πωλήσεις και την εμπιστοσύνη των υφιστάμενων πελατών. Υποτιμημένα, γιατί παρόλο που έχουν μικρό κόστος και ρίσκο, δεν είναι ευρέως διαδεδομένα.

Οι δωροκάρτες χρησιμοποιούνται εδώ και δεκαετίες στο  φυσικό εμπόριο και τα τελευταία χρόνια online. «Παραδοσιακά» έχουν την τιμητική τους κατά τη διάρκεια των γιορτών, γεγονός το οποίο ήρθε να ενισχύσει (μαζί με το e-commerce συνολικά) η πανδημία. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2020, οι πωλήσεις ψηφιακών δωροκαρτών αυξήθηκαν κατά 80% κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2019.

Εδώ να σημειώσουμε ότι λέγοντας δωροκάρτες, εννοούμε ψηφιακές «κάρτες» που αποστέλλονται ως δώρο σε κάποιον μέσω email ή μηνύματος. Αφού λάβει μια τέτοια κάρτα, ο παραλήπτης μπορεί να την εξαργυρώσει στο e-shop του εν λόγω καταστήματος, ή ακόμα και στο φυσικό παράρτημα, εάν υπάρχει. Είμαστε σίγουροι ότι είσαι εξοικειωμένος/η με τη διαδικασία, ακόμα και αν δεν έχεις λάβει ή στείλει ένα τέτοιο δώρο. Άλλωστε, η συγκεκριμένη πρακτική έχει τις ρίζες της πίσω στο 1970.

Χέρια σε Λάπτοπ

Ακόμα και αν τη γνωρίζεις όμως, έχεις σκεφτεί να την εισάγεις στην επιχείρησή σου;

Αν όχι, διαβάστε παρακάτω πώς μπορεί να σε ωφελήσει.

  1. Αυξάνει την κίνηση στην ιστοσελίδα

Ως ιδανικό δώρο της τελευταίας στιγμής, η δωροκάρτα μπορεί να αυξήσει πολύ την κίνηση στην ιστοσελίδα σου. Για να γίνει αυτό όμως, θα χρειαστεί η κατάλληλη διαφήμιση και προώθησή της. Θα χρειαστεί μια σελίδα στην οποία θα οδηγείται αυτόματα όποιος αναζητά τη δωροκάρτα, απλοποιώντας τη διαδικασία που θα χρειαστεί να ακολουθήσει.

  1. Αυξάνει πωλήσεις και έσοδα

Πέρα από το ότι όσοι αγοράζουν δωροκάρτες καταβάλλουν ένα – σημαντικό συνήθως – ποσό, προκαταβολικά, τα έσοδα έρχονται και από τους παραλήπτες. Αυτό, γιατί κάνοντας τις online αγορές τους, συνήθως ξεπερνούν το αρχικό ποσό που έχει προπληρωθεί. Έρευνα της Square δείχνει ότι ιστορικά, το 17% των συναλλαγών στις οποίες χρησιμοποιούνται δωροκάρτες, καταλήγουν σε έξτρα έξοδα.

  1. Φέρνει νέους πελάτες

Πρώτον, κερδίζεις νέους πελάτες που ψάχνουν στο διαδίκτυο να κάνουν δώρο μια κάρτα και εντοπίζουν το e-shop σου. Δεύτερον, κερδίζεις τους παραλήπτες που «αναγκάζονται» να κάνουν μια αγορά από το κατάστημα. Και οι δύο, μπορεί να επιστρέψουν για νέες αγορές ή και δωροκάρτες, αν μείνουν ικανοποιημένοι.

  1. Αποτελεί εξαιρετική επιλογή επιβράβευσης

Η δωροκάρτα μπορεί να αποτελέσει εύκολα και μια (πολύ καλή) επιλογή δώρου από το κατάστημα προς τους πιο πιστούς του πελάτες. Αποτελεί επιβράβευση καθώς και κίνητρο για νέες αγορές. Μπορεί να δίνεται για παράδειγμα με αγορές που ξεπερνούν ένα προκαθορισμένο ποσό και να έχει προθεσμία εξαργύρωσης. Μπορεί επίσης να επιτρέπει στον παραλήπτη να τη δωρίσει σε κάποιον άλλο που επιθυμεί.

Γυναίκα κρατά σημειώσεις σε τετράδιο

Bonus: Δεν απαιτεί έξοδα αποστολής & ιδιαίτερο προγραμματισμό 

Προφανώς, από τη στιγμή που είναι ηλεκτρονικές οι δωροκάρτες δεν απαιτούν έξοδα αποστολής. Αυτό είναι θετικό τόσο για τον αγοραστή που «γλιτώνει» επιπλέον έξοδα, όσο και για το κατάστημα που δεν χρεώνεται όπως γίνεται για παράδειγμα σε περιπτώσεις επιστροφών προϊόντων. Επίσης, επειδή δεν μιλάμε, για παράδειγμα, για μια έκπτωση σε συγκεκριμένο προϊόν, η προσφορά δωροκάρτας δεν απαιτεί συγκεκριμένο προγραμματισμό όσον αφορά τα αποθέματα.

 

Κατηγορίες Άρθρου
Σχετικά Άρθρα

Η Stoferno.gr

E-Commerce Courier

Η 1η Courier νέας γενιάς στην Ελλάδα με εξειδίκευση στην άριστη εξυπηρέτηση του online καταναλωτή, αξιοποιώντας τις in-house τεχνολογικές λύσεις.

NEWSLETTER
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ