Courier, Technology & E-Commerce

Είναι το YouTube η επόμενη «στάση» για το e-shop σου;

YouTube

Στο σημερινό ανταγωνιστικό πεδίο του e-Commerce, οι τρόποι για να τραβήξεις την προσοχή του καταναλωτή και εν τέλει να καταλήξεις σε πωλήσεις, συνεχώς αλλάζουν. Γι’ αυτό, αν εμπλέκεσαι με το χώρο, πρέπει να αναζητάς συνεχώς τις τελευταίες τάσεις και να αξιοποιείς όλα τα κανάλια επικοινωνίας και προβολής. Σε αυτό το blog έχουμε μιλήσει κατά καιρούς για αρκετές τέτοιες τάσεις και δ που αξίζουν την προσοχή σου. Σήμερα όμως θα εστιάσουμε σε ένα μέσο, στο οποίο ίσως δεν έχεις δώσει την κατάλληλη προσοχή: το YouTube.

Λίγα λόγια για το YouTube

Πριν ξεκινήσουμε, ας δούμε μερικές χρήσιμες πληροφορίες για το εν λόγω μέσο. Καταρχήν, το YouTube αποτελεί την πλατφόρμα με τη δεύτερη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στον κόσμο – μετά το Google. Αποτελεί επίσης την δεύτερη μεγαλύτερη πλατφόρμα σε αριθμό χρηστών, ακριβώς μετά το Facebook. Υπολογίζεται μάλιστα ότι οι χρήστες αυτοί, παρακολουθούν βίντεο συνολικής διάρκεια άνω του 1 δις. ωρών (!) καθημερινά! Στο εμπορικό κομμάτι τώρα, αξίζει να αναφέρουμε το εξής: Το 2020, το 70% των θεατών αγόρασε κάτι από ένα brand αφού το είδε στο YouTube.

Η δύναμη του βίντεο (και του αλγορίθμου)

Η δύναμη του YouTube έγκειται σε δύο πράγματα: στη δύναμη του βίντεο (που πολύ συχνά είναι μεγαλύτερη από αυτή της εικόνας) αλλά και του ίδιου του αλγορίθμου της πλατφόρμας. Ας τα πάρουμε με τη σειρά.

Το βίντεο σαν μορφή περιεχομένου μπορεί να αποδειχθεί «σύμμαχος» για ένα brand ηλεκτρονικού εμπορίου για πολλούς λόγους. Αρχικά γιατί είναι πιο «εύπεπτο» από ένα κείμενο και πιο επιμορφωτικό από μια εικόνα. Μπορεί να συνδυάσει την ψυχαγωγία με την ενημέρωση για οποιοδήποτε προϊόν και φυσικά να προωθήσει πολύ αποτελεσματικά ένα brand.

Θα δούμε παρακάτω αναλυτικά τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να γίνει αυτό.

YouTube Analytics

Όσον αφορά τον αλγόριθμο, αν και αποτελεί μυστήριο το πώς ακριβώς δουλεύει, σημασία έχει ότι δουλεύει (υπέρ των brands). Γιατί; Κυρίως γιατί το YouTube προτείνει βίντεο βάσει του τι αρέσει στον κάθε χρήστη ή/και του τι έχει παρακολουθήσει στο παρελθόν. Ας πούμε για παράδειγμα ότι ο χρήστης Χ έχει αναζητήσει παλιότερα ένα brand παπουτσιών και έχει δει κάποιο σχετικό βίντεο. Αν το συγκεκριμένο brand δημοσιεύσει σήμερα ένα νέο βίντεο για ένα νέο προϊόν, τότε αυτό είναι πολύ πιθανό να βρεθεί στα προτεινόμενα του χρήστη Χ.

Το ίδιο ισχύει και με τις επί πληρωμή διαφημίσεις. Είναι εξαιρετικά στοχευμένες και διαμορφώνονται ανάλογα τις προτιμήσεις, τις αναζητήσεις και τους creators που ακολουθεί/παρακολουθεί ο εκάστοτε χρήστης. Το γεγονός αυτό τις καθιστά και εξαιρετικά αποτελεσματικές. Σύμφωνα με τη Google, οι χρήστες που παρακολουθούν τουλάχιστον 30 δευτερόλεπτα μιας διαφήμισης στο YouTube έχουν 23 φορές περισσότερες πιθανότητες να επισκεφτούν ή να εγγραφούν στο κανάλι του συγκεκριμένου brand.

Τι λείπει;

Αφού το μέσο υπάρχει και μάλιστα είναι δυνατό, αυτό που λείπει είναι το μήνυμα. Λέγοντας μήνυμα, εννοούμε το περιεχόμενο που θα δημιουργήσει μια επιχείρηση για τους εν δυνάμει αλλά και υφιστάμενους πελάτες της. Δυστυχώς, ακόμα και στις ΗΠΑ (που η αγορά είναι ακόμα πιο ανεπτυγμένη) μόνο το 9% των μικρών επιχειρήσεων μπαίνει σε αυτή τη διαδικασία. Ο λόγος είναι ότι η δημιουργία βίντεο τους φαίνεται μια δύσκολη και ακριβή επιλογή.

Πράγματι, μπορεί να χρειάζεται δουλειά και μια μικρή εξοικείωση, αλλά τα πράγματα δεν είναι τόσο δύσκολα όσο μπορεί να τα φαντάζεται κανείς στην αρχή. Πλέον υπάρχουν πολλές εφαρμογές που διευκολύνουν το μοντάζ και την επεξεργασία βίντεο και δεν χρειάζεται καν ακριβός εξοπλισμός. Η κάμερα ενός σύγχρονου κινητού είναι τις περισσότερες φορές αρκετή*. Το αποτέλεσμα που θα λάβει μια επιχείρηση από την προσπάθεια αυτή, είναι σίγουρο πάντως ότι θα αξίζει.

Θα αποκτήσει σίγουρα:

  • Περισσότερη αναγνωρισιμότητα
  • Μεγαλύτερη προβολή στα κανάλια της (ιστοσελίδα/social media)
  • Περισσότερες πωλήσεις
  • Πιο πιστό κοινό

YouTube Homepage

Πώς

Μια επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου μπορεί να αξιοποιήσει την πλατφόρμα του YouTube προς όφελός της, με πολλούς τρόπους.

Αν έχεις μια τέτοια επιχείρηση και τώρα ξεκινάς τη διαδρομή σου στην πλατφόρμα, το πρώτο που «πρέπει» να κάνεις είναι να δημιουργήσεις δωρεάν το δικό σου κανάλι. Να εγγραφείς δηλαδή στην πλατφόρμα. Σε αυτό το βήμα, αυτό το βίντεο της Google, μπορεί να σε βοηθήσει.

Στη συνέχεια, οι επιλογές είναι πολλές.

  • Μπορείς να ξεκινήσεις να ανεβάζεις απευθείας βίντεο για το brand και τα προϊόντα σου.

    Εδώ μια συμβουλή είναι να δημιουργήσεις πρώτα ένα εισαγωγικό βίντεο «trailer» στο οποίο θα περιγράφεις τι θα περιλαμβάνει το κανάλι και θα ενημερώνεις τους θεατές για άλλες χρήσιμες πληροφορίες (πώς μπορούν να ψωνίσουν, που να απευθυνθούν για απορίες κ.ο.κ.). Άλλα χρήσιμα βίντεο είναι τα FAQs (απαντήσεις στις πιο χρήσιμες ερωτήσεις) αλλά και τα How-to (χρηστικά βίντεο που δείχνουν πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί το προϊόν σου ή πώς μπορεί να ψωνίσει κανείς από την ιστοσελίδα σου).

  • Μπορείς να τρέξεις επί πληρωμή διαφημιστικές καμπάνιες.

    Εδώ το μόνο που θα χρειαστείς (εκτός από διαθέσιμο budget) είναι ένας λογαριασμός Google Ads. Να θυμάσαι ότι η διαχείριση όλων των διαφημίσεων στο YouTube γίνεται μέσα από αυτήν την πλατφόρμα της Google, οπότε πρέπει να την κατανοήσεις και να εξοικειωθείς με το πώς λειτουργεί για να έχεις τη μέγιστη απόδοση των διαφημίσεών σου. Οι δυνατότητες που σου δίνονται είναι πραγματικά βοηθητικές. Υπάρχει για παράδειγμα η επιλογή να στοχεύσεις τη διαφήμιση ανά θέμα, κατηγορία ή λέξη-κλειδί. Άρα, και να αυξήσεις την πιθανότητα να απευθυνθείς στο σωστό για σένα κοινό. Μπορείς επίσης να ορίσεις συγκεκριμένες σελίδες YouTube στις οποίες θέλεις να εμφανίζονται οι διαφημίσεις σου, αυξάνοντας και πάλι έτσι την απόδοσή τους.

  • Μπορείς να συνεργαστείς με Creators.

    Μία πολύ καλή και αποδοτική λύση είναι επίσης η συνεργασία με δημιουργούς και influencers και η έμμεση διαφήμιση του προϊόντος/brand σου. Στο πλάισιο μιας τέτοιας συνεργασίας, ο δημιουργός συνήθως είναι αυτός που «γυρίζει» ένα βίντεο που περιλαμβάνει την εταιρεία, με τρόπο που θα έχει απήχηση στο κοινό του. Τέτοια βίντεο μπορεί να είναι review, πρώτων εντυπώσεων, unboxing, σχολιασμού και πολλά άλλα. Αυτού του τύπου τα βίντεο βοηθούν πολύ στο brand awareness και μπορούν να οδηγήσουν το κοινό στο κανάλι της επιχείρησής σου ή και στην ιστοσελίδα της. Μην ξεχνάμε, ότι ο κάθε δημιουργός απευθύνεται στο ΔΙΚΟ ΤΟΥ κοινό και όχι στο δικό σου. Άρα, και σε μια μεγαλύτερη (τις περισσότερες φορές) δεξαμενή υποψήφιων πελατών. Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό, εσύ να επιλέξεις τον δημιουργό που ταιριάζει στο προϊόν και στην κουλτούρα του, τον δημιουργό που μπορεί να κάνει «influence» σε ανθρώπους που θα ενδιαφερθούν για το brand σου.

Σημείωση

Στο σημείο αυτό, είναι πολύ σημαντικό να σημειώσουμε το εξής: οι παραπάνω επιλογές δεν είναι αλληλοαποκλειόμενες. Κάθε επιχείρηση μπορεί να χρειαστεί να κάνει όλα τα παραπάνω σε διαφορετική συχνότητα, τρόπο και με διαφορετικό σκοπό κάθε φορά. Άλλη συνταγή θα ακολουθήσει για να κερδίσει αναγνωρισιμότητα, άλλη για να αυξήσει τις πωλήσεις. Το σίγουρο είναι ότι θα πρέπει να πειραματιστεί για να βρει αυτό που της ταιριάζει και θα έχει αποτέλεσμα.

Κατηγορίες Άρθρου
Σχετικά Άρθρα

Η Stoferno.gr

E-Commerce Courier

Η 1η Courier νέας γενιάς στην Ελλάδα με εξειδίκευση στην άριστη εξυπηρέτηση του online καταναλωτή, αξιοποιώντας τις in-house τεχνολογικές λύσεις.

NEWSLETTER
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ