Θεαματική προβλέπεται η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στον τομέα της μόδας την επόμενη διετία. Σύμφωνα με στοιχεία που συγκεντρώνει η ηλεκτρονική πλατφόρμα Glami Fashion Research, οι πωλήσεις των ελληνικών e-shop μόδας αναμένεται να φτάσουν τα 1,23 δισ. ευρώ το 2022 και τα 1,34 δισ. ευρώ το 2023. Η δυναμική τους, λοιπόν, εκτιμάται ότι θα υπερτριπλασιαστεί συγκριτικά με το 2018. Σημειώνεται ότι η αξία τους τότε άγγιζε μόλις τα 350 εκατ. ευρώ.
Η άνοδος αυτή, έρχεται μετά από δύο επίσης θεαματικές – σε επίπεδο ανάπτυξης – χρονιές, τροφοδοτούμενη από την πανδημία. Τη χρονιά που πέρασε, το ηλεκτρονικό εμπόριο στην χώρα μας για τα είδη μόδας αυξήθηκε κατά 6% συγκριτικά με το 2020, με τον κύκλο εργασιών να υπολογίζεται σε 1,09 δισ. ευρώ, έναντι 952 εκατ. ευρώ που ήταν την προηγούμενη χρονιά. Το 2020 δε, η αύξηση άγγιξε το 54,9% σε σχέση με το 2019. Αξίζει να αναφέρουμε εδώ, για λόγους σύγκρισης, ότι ενώ η ανάπτυξη -προ πανδημίας- εκτιμάτο σε μόλις 5% ετησίως.
Βλέπουμε, λοιπόν, ότι η πανδημία του κορωνοϊού είχε τεράστιες – θετικές – επιπτώσεις στον τομέα, και ειδικότερα στην κατηγορία της μόδας. Δημιούργησε νέες αγοραστικές τάσεις και συνήθειες, οι οποίες δεν φαίνεται να «ξεθωριάζουν». Το μόνο πράγμα που μπορεί να σταθεί εμπόδιο στην πορεία αυτή, είναι το γεγονός ότι τα φυσικά καταστήματα μόδας ανακτούν σταδιακά μέρος της δυναμικής τους. Σύμφωνα με την προαναφερθείσα πηγή, το 2021 ο τζίρος των φυσικών καταστημάτων μόδας στην χώρα μας αυξήθηκε σε 3,36 δισ. ευρώ. Πλέον για το 2022, οι προβλέψεις διαβλέπουν εκ νέου αύξηση σε 3,62 δισ. ευρώ και σε 3,71 δισ. ευρώ το 2023.
Τι θα σημαίνει για τα ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας η ανάπτυξη αυτή;
Πιθανότατα μικρές και αποσπασματικές απώλειες. Αυτό σημαίνει ότι ο κόσμος δεν θα εγκαταλείψει μαζικά τα e-shop για να τρέξει τα φυσικά καταστήματα. Ούτε όμως και το αντίθετο. Μια νέα ισορροπία θα δημιουργηθεί στο τοπίο, και κάθε κατάστημα θα πρέπει μάλλον να βρει ξανά τα πατήματά του.
«Πώς;», μπορεί να αναρωτηθείς αν είσαι στον χώρο.
Για τα καταστήματα που έχουν και online και φυσική παρουσία, η απάντηση είναι απλή: Συνδυασμός. Έχουμε μιλήσει στο παρελθόν για το μοντέλο του omni-channel που πιθανότατα θα κυριαρχήσει στη μεταπανδημική αγορά. Μπορείς να μάθεις περισσότερα εδώ και να σκεφτείς πώς θα εφαρμοστεί στα δικά σου δεδομένα.
Για τα καταστήματα τώρα που έχουν μόνο ηλεκτρονική παρουσία τα πράγματα ίσως είναι πιο περίπλοκα. Το να διατηρήσουν τη δυναμική τους καθώς τα φυσικά καταστήματα επανέρχονται στο προσκήνιο, θα χρειαστεί προσπάθεια.
Η προσπάθεια αυτή πρέπει να ξεκινήσει από μια ερώτηση:
Γιατί θα προτιμήσει ένας καταναλωτής ένα φυσικό κατάστημα μόδας;
Οι απαντήσεις εδώ είναι 3.
- Θα μπορέσει να δοκιμάσει το προϊόν
- Θα το έχει στα χέρια του άμεσα
- Αν χρειαστεί να το επιστρέψει, θα το κάνει πολύ απλά
Από τις απαντήσεις αυτές προκύπτουν και οι πυλώνες στους οποίους θα πρέπει να εργαστεί κάθε e-shop μόδας.
Αναλυτική καθοδήγηση και εργαλεία επιλογής μεγέθους.
Στην αγορά υπάρχουν αυτή τη στιγμή εργαλεία που μπορούν να βοηθήσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τον καταναλωτή να επιλέξει το σωστό νούμερο για εκείνον. Αξιοποιούν παραμέτρους όπως το ύψος, το βάρος, η ηλικία ή ακόμα και οι αγορές/επιστροφές παλαιότερων καταναλωτών και κάνουν προτάσεις με εντυπωσιακή ακρίβεια. Κάθε σύγχρονο e-shop οφείλει να τα παρέχει.
Γρήγορη παράδοση.
Αν ο καταναλωτής θέλει κάτι άμεσα, θα πάει σε φυσικό κατάστημα. Άρα, το e-shop πρέπει να εγγυηθεί ότι θα του το παρέχει εξίσου γρήγορα. Η λύση εδώ είναι η αυθημερόν παράδοση, για την αξία της οποίας έχουμε μιλήσει πολλές φορές. Μια υπηρεσία αυτού του τύπου μπορεί να αυξήσει την ικανοποίηση των πελατών και να τους κάνει να επιστρέψουν στο e-shop για νέες αγορές, χωρίς καν να σκεφτούν την επιλογή να βγουν για ψώνια. Για περισσότερα σχετικά με αυτό επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της Stoferno.gr και επικοινωνήστε άμεσα με έναν εκπρόσωπο.
Ξεκάθαρη πολιτική επιστροφών και άμεση εξυπηρέτηση.
Καθώς οι πιθανότητες επιστροφής στο online εμπόριο είναι πάντα αυξημένες, τα e-shop μόδας οφείλουν να κρατάνε τις σχετικές διαδικασίες όσο πιο απλές γίνεται. Αυτό σημαίνει επιστροφή σε μερικά κλικ και παραλαβή του προϊόντος από το σπίτι του καταναλωτή ακόμα και σε καθορισμένη (από εκείνον) ώρα. Επίσης σημαίνει άμεση επιστροφή χρημάτων (όχι σε 15 εργάσιμες!) και δυνατότητα επιλογής νέου προϊόντος χωρίς μπερδέματα και περίπλοκες διαδικασίες. Πάντα, με την κατάλληλη υποστήριξη μέσω τηλεφώνου ή chat, για όποιον τη χρειαστεί!