Εάν έχεις e-shop σίγουρα κάποια στιγμή έχεις έρθει αντιμέτωπος με το δίλημμα: Τυπικό Delivery ή Delivery Εξπρές (Αυθημερόν ή Next Day);
Σίγουρα έχεις σκεφτεί τί σε συμφέρει περισσότερο, τι από τα δύο προτιμούν οι πελάτες σου και, εν τέλει τι θα προσφέρεις. Και, μετά από αυτή τη σκέψη, μπορεί να κατέληξες σε μια απόφαση – σε μια επιλογή, την οποία εφαρμόζεις μέχρι σήμερα. Αν πάλι, τώρα ξεκινάς την επιχείρησή σου, μπορεί να καλείσαι να πάρεις αυτήν την απόφαση σήμερα.
Σε κάθε περίπτωση, αξίζει να εξετάσεις και τις δύο επιλογές προσεκτικά, και να καταλήξεις σε αυτή που ταιριάζει σε εσένα και τις ανάγκες σου. Για να γίνει αυτό πιο εύκολα, θα ασχοληθούμε σήμερα εκτενέστερα με τους παράγοντες στους οποίους διαφοροποιούνται οι δύο αυτές μέθοδοι αποστολής: την ταχύτητα και την τιμή.
Ταχύτητα
Η τυπική ή standard παράδοση συνήθως αναφέρεται σε 1 με 3 ημέρες αναμονής. Βέβαια, η εμπειρία έχει δείξει ότι η 1 ημέρα αναμονής δύσκολα υφίσταται. Οπότε, ρεαλιστικά, μιλάμε για 2-3 ημέρες αναμονής (αν δεν υπάρχει ένδειξη για περισσότερες ημέρες ή καθυστερήσεις). Αντιθέτως η Same Day παράδοση είναι, όπως δηλώνει και το «όνομά» της, αυθημερόν. Βέβαια, και εδώ εξαρτάται από τον πάροχο και το πόσο κάνει πράξη όσα υπόσχεται.
Αν υποθέσουμε ότι δεν υπάρχουν καθυστερήσεις σε καμία από τις δύο περιπτώσεις, έχουμε μια διαφορά αναμονής 1-2 ημερών. Πόσο σημαντική είναι αυτή η διαφορά; Πολύ! Έρευνες έχουν δείξει ότι έως και το 80% των καταναλωτών επιθυμεί να είναι διαθέσιμη η επιλογή παράδοσης αυθημερόν, ενώ σχεδόν το 50% δηλώνει ότι είναι πιο πιθανό να ψωνίσει στο διαδίκτυο εάν μπορεί να λάβει αυτού του είδους την υπηρεσία. Άλλες έρευνες δείχνουν ότι το 61% θέλει ακόμα ταχύτερη παράδοση – σε μία με τρεις ώρες από την υποβολή της παραγγελίας.
Άρα από άποψη ταχύτητας δεν τίθεται θέμα – οι καταναλωτές ψηφίζουν Same Day. Τι γίνεται όμως με τα καταστήματα;
Τιμή
Αν ρωτήσεις τα e-shops τι προτιμούν, θα σου πουν σίγουρα την ταχύτερη επιλογή. Γιατί, γνωρίζουν ότι αυτή θα ικανοποιήσει τους πελάτες τους περισσότερο. Αυτό που συνήθως τα σταματά ωστόσο από το να προσφέρουν αυτήν την επιλογή, είναι η τιμή. Και είναι λογικό.
Συνήθως οι υπηρεσίες Same Day Delivery είναι πιο ακριβές από άλλες. Τα e-shops έρχονται έτσι αντιμέτωπα με ένα κόστος το οποίο δεν ξέρουν α) αν συμφέρει και β) πώς να διαχειριστούν. Εδώ όμως, υπάρχουν δύο παράμετροι που πρέπει να υπολογιστούν:
- Όγκος παραγγελιών
- Κόστος διαφορετικών παρόχων
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το κάθε e-shop θα πρέπει να λάβει αρκετές προσφορές για την υπηρεσία που επιθυμεί και πάντα να σκέφτεται με βάση τον όγκο παραγγελιών που έχει συνήθως. Ιδανικά, μπορεί να απευθυνθεί σε εταιρείες όπως η Stoferno.gr, οι οποίες δημιουργούν εξατομικευμένες προσφορές σε κάθε e-shop, βάσει παραγγελιών και απαιτήσεων.
Εσύ, λοιπόν, που αναζητάς τώρα πάροχο, μην πτοηθείς αν δεν βρεις αμέσως αυτό που ψάχνεις. Πάρε πολλές προσφορές και συζήτα ό,τι σε προβληματίζει. Αν τώρα, το κόστος που θα ακούσεις σου φαίνεται υπέρογκο, έχεις και πάλι αρκετές επιλογές για το «μετά». Η πρώτη είναι να μετακυλήσεις ένα μέρος του κόστους στον πελάτη μέσω των γνωστών «μεταφορικών».
Η άλλη, είναι απλώς να του δώσεις την επιλογή! Αυτό σημαίνει να είσαι απολύτως ξεκάθαρος με τον πελάτη και να του δώσεις μια πιο φθηνή υπηρεσία standard παράδοσης και μια επιλογή Same Day Delivery, με το ανάλογο κόστος. Έτσι, ο ίδιος θα έχει την πλήρη ελευθερία να επιλέξει πότε και με τι κόστος θέλει να παραλάβει το προϊόν του και να λάβει την αντίστοιχη εξυπηρέτηση.
Η χρυσή τομή
Αν μας ρωτάς, λοιπόν, το ιδανικό είναι να βρεις τη χρυσή τομή. Άλλωστε, δεν έχει νόημα ούτε μόνο η ταχύτητα, ούτε μόνο η τιμή. Το ζήτημα είναι να βρεθεί η ισορροπία ανάμεσα στην ποιότητα και το κόστος. Μόνο έτσι, το κάθε κατάστημα θα μπορέσει να προσφέρει την καλύτερη δυνατή υπηρεσία στους πελάτες του. Αν θες να μάθεις περισσότερα για τα κριτήρια επιλογής εταιρείας κούριερ, διάβασε αυτό και μη διστάσεις να επικοινωνήσεις με έναν εκπρόσωπο της Stoferno.gr για να λάβεις μια προσφορά προσαρμοσμένη στις ανάγκες σου.