Ως ευκαιρία για… Χριστουγεννιάτικες αγορές βλέπουν την Black Friday οι Έλληνες, όπως αποδεικνύεται σε νέα έρευνα της Sitecore . Στην έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 1.001 έμποροι και καταναλωτές από την Ελλάδα, το 59% των καταναλωτών δήλωσε ότι σκοπεύει να πραγματοποιήσει τις χριστουγεννιάτικες αγορές του την περίοδο της Black Friday, εκμεταλλευόμενο τις προσφορές.
Online ή offline;
Από το ποσοστό αυτό, το 41% δήλωσε ότι θα συνδυάσει online και offline αγορές, ενώ οι νέοι στάθηκαν ελαφρώς πιο θετικοί απέναντι στο ηλεκτρονικό εμπόριο (45%). Από την άλλη, υπήρξε και ένα ποσοστό 18% που δήλωσε ότι δεν πρόκειται να ψωνίσει στην Black Friday. Αιτιολογώντας την απόφαση αυτή, οι συγκεκριμένοι καταναλωτές ανέφεραν τρία πράγματα. Πρώτον, ότι η μέρα έχει γίνει συνώνυμο με την κουλτούρα της υπερκατανάλωσης, δεύτερον, ότι τους φαίνεται ξεπερασμένη, τρίτον ότι δεν προσφέρει πλέον καλές προσφορές και ότι προσελκύει υπερβολικά πολύ κόσμο.
Όσον αφορά στις κατηγορίες αγορών, η πλειονότητα των αγορών για υπηρεσίες διασκέδασης (45%), ένδυσης (41%), ομορφιάς (43%), φαγητού και ποτού (69%) θα πραγματοποιηθεί με επίσκεψη σε κατάστημα, δείχνοντας μια στροφή των καταναλωτών στις φυσικές αγορές. Εξαίρεση αποτελούν οι αγορές ταξιδιών και παιχνιδιών, τις οποίες το 54% και το 37% αντίστοιχα δήλωσε ότι θα γίνουν online.
Στο στόχαστρο οι εκπτώσεις
Αξιοσημείωτο είναι ότι ένα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών (65%) δήλωσε ότι βάζει σε προτεραιότητα τις εκπτώσεις, όταν αγοράζει online. Επίσης, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (45%) δήλωσαν ότι αναζητούν προσφορές που δίνονται αποκλειστικά σε μέλη προγραμμάτων loyalty. Από την άλλη, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία καταναλωτές δίνουν περισσότερη έμφαση στα εκπτωτικά προϊόντα. Τέλος, ένα σημαντικό ποσοστό των νεότερων ηλικιών ανέφερε ότι σκοπεύει να κάνει τις αγορές του μέσω βιντεοκλήσης (18%), εστιάζοντας σε αγορές limited edition προϊόντων (26%), αλλά και υπηρεσιών που μπορεί να απολαύσει όλη η οικογένεια (20%).
Χριστούγεννα… από νωρίς
Πέρα από τα παραπάνω, η έρευνα της Sitecore εστιάζει και στο πως σκοπεύουν να περάσουν οι καταναλωτές τις φετινές γιορτές. Από τα ευρήματα προκύπτει ότι το 53% των Ελλήνων σχεδιάζει να ξεκινήσει τους εορτασμούς νωρίτερα από άλλες χρονιές. Σκοπεύει επίσης να γιορτάσει περισσότερο με επισκέψεις σε σπίτια αγαπημένων προσώπων (23%) και ημερήσιες εκδρομές (20%). Η Gen Z, σε ποσοστό 31%, δίνει προτεραιότητα στα πάρτι με φίλους.