Courier, Technology & E-Commerce

On Demand Delivery: Η νέα «κανονικότητα» στο ηλεκτρονικό λιανεμπόριο

Χρονόμετρο

Με την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου τα τελευταία χρόνια, νέοι όροι όπως το Last Mile, το Middle Mile και το On Demand Delivery, έχουν έρθει στο προσκήνιο. Για κάθε έναν από αυτούς έχουν γραφτεί δεκάδες «ορισμοί» και «κανόνες». Για την εφαρμογή τους, δε, έχουν γίνει αμέτρητες συζητήσεις. Παρ’ όλ’ αυτά, ακόμα και σήμερα γίνονται παρανοήσεις και λάθη. Αυτό, έχει ως αποτέλεσμα ακόμα και άμεσα ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις να μην έχουν την πληροφόρηση που χρειάζονται. 

Στο πλαίσιο αυτό, «ερχόμαστε» να μιλήσουμε ξανά για αυτούς τους όρους και να απαντήσουμε στις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με αυτούς. Εδώ, θα μάθετε περισσότερα για το Middle Mile Delivery και παρακάτω θα δείτε αναλυτικά τα πάντα για το On Demand Delivery.

Τι είναι το On Demand Delivery;

On Demand Delivery (ή Παράδοση Κατ’ Απαίτηση), ονομάζουμε τη διαδικασία με την οποία μια εταιρεία παραδίδει στον καταναλωτή μια παραγγελία, στο χρόνο και την τοποθεσία που αυτός επιλέγει. Πρόκειται για μια διαδικασία που εμπλέκει εμπόρους, καταναλωτές, εταιρείες κούριερ και logistics και μια σειρά διεργασιών που αφορούν τις πωλήσεις και τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας. 

Ποιες επιχειρήσεις μπορούν να προσφέρουν On Demand Delivery;

Κάθε επιχείρηση που προσφέρει προϊόντα προς διανομή μπορεί θεωρητικά να υιοθετήσει το μοντέλο του On Demand Delivery. Σούπερ Μάρκετ, εστιατόρια, e-shops, φυσικά καταστήματα λιανικής, είναι μερικά από αυτά. 

Για να γίνει αυτό στην πράξη, χρειάζεται ωστόσο ένα σημαντικό υπόβαθρο σε επίπεδο τεχνολογίας και logistics. Από τον εντοπισμό ενός προϊόντος σε μια τεράστια αποθήκη, μέχρι την αποστολή και την εκτέλεση της παραγγελίας σε προκαθορισμένο χρόνο, όλα είναι θέμα logistics. Όχι όμως των «παραδοσιακών» logistics που κάποιες επιχειρήσεις μπορεί να έχουν κατά νου. 

Το On Demand Delivery απαιτεί σύγχρονες τεχνολογίες. Κάποιες από αυτές είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη, το Cloud Computing το Internet of Things. Το να αποφασίσει, λοιπόν, μια επιχείρηση να το «τρέξει» μόνη της, δεν είναι εύκολη υπόθεση. Γι’ αυτό βλέπουμε συχνά επιχειρήσεις και καταστήματα να στηρίζονται σε τρίτους, εξειδικευμένους παρόχους On Demand υπηρεσιών, γι’ αυτό το σκοπό. 

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του On Demand Delivery;

  1. Μεγαλύτερη Πελατειακή Βάση

Η παράδοση κατ’ απαίτηση βοηθά τις εταιρείες να προσεγγίσουν μια μεγάλη πελατειακή βάση. Μια βάση, που μπορεί να εκτείνεται σε ακτίνα μεγαλύτερη από αυτή που θα εξυπηρετούσε ένα φυσικό κατάστημα. Επίσης έρευνες δείχνουν ότι οι καταναλωτές δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στις υπηρεσίες On Demand Delivery, γεγονός που ανοίγει ακόμα περισσότερο το «χάρτη» με τους υποψήφιους πελάτες για μια επιχείρηση λιανικής. 

  1. Μεγαλύτερη αφοσίωση

Σε ένα διαρκώς αναπτυσσόμενο περιβάλλον ηλεκτρονικών αγορών, η παροχή υπηρεσιών όπως είναι το On Demand Delivery ενισχύει σημαντικά τη σχέση εταιρείας – καταναλωτή. Δεν είναι τυχαίο ότι μερικά από τα πιο τεχνολογικά προηγμένα brands αξιοποιούν σύγχρονες μεθόδους delivery για να προσφέρουν μια όσο το δυνατόν πιο εξατομικευμένη εμπειρία στους πελάτες τους. Η επένδυση αυτή μεταφράζεται σε άμεσο κέρδος γιατί ενισχύει σχεδόν αυτόματα την πίστη του κοινού στο brand και την πιθανότητα να επιστρέψει σε αυτό για μελλοντικές αγορές.

Πώς θα επιλέξω πάροχο On Demand Delivery

Η επιλογή παρόχου για τις On Demand διανομές δεν είναι κάτι που πρέπει να γίνει απερίσκεπτα. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψιν και πολλές ερωτήσεις που πρέπει να κάνει μια επιχείρηση πριν καταλήξει. 

Ο πρώτος παράγοντας αφορά την ίδια την υπηρεσία και τα χαρακτηριστικά της.

Η ενδιαφερόμενη επιχείρηση θα πρέπει να βεβαιωθεί ότι ο πάροχος εγγυάται ταχείες και ακριβείς παραδόσεις. Επίσης πρέπει να διασφαλίσει ότι προσφέρει όλα τα χαρακτηριστικά του On Demand Delivery. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι ο πάροχος πρέπει να προσφέρει ακριβές tracking της παραγγελίας – ιδανικά real-time, δυνατότητα επιλογής ώρας και αλλαγής διεύθυνσης. 

Γενικότερα, το On Demand Delivery συνεπάγεται με απόλυτη ελευθερία για τον καταναλωτή. Οπότε η επιχείρηση πρέπει να σιγουρευτεί ότι θα την έχει.  Εδώ είναι σημαντικό να προσέξει κανείς τις επιλογές που του δίνονται. Ο όρος «On Demand» μπορεί να σημαίνει παράδοση σε δύο ώρες ή και σε 3 ημέρες. Άρα, ο πάροχος που αναλαμβάνει την παράδοση θα πρέπει να μπορεί να φέρει εις πέρας κάθε μία από αυτές τις επιλογές. 

Ο δεύτερος παράγοντας έχει να κάνει με την τεχνολογία.

Είναι πολύ σημαντικό το σύστημα του παρόχου να μπορεί να συνδεθεί άμεσα με το λογισμικό που χρησιμοποιεί η εκάστοτε εταιρεία. Αυτή, θα πρέπει να μπορεί να καταχωρήσει άμεσα παραγγελίες, να ελέγχει ανά πάσα στιγμή το στάδιο των υφιστάμενων παραγγελιών και γενικότερα να διαχειρίζεται με άνεση όλες τις διαδικασίες που περιλαμβάνει μια τέτοια συνεργασία. 

Τρίτον και πολύ σημαντικό, είναι το κόστος.

Πολλοί πάροχοι προσφέρουν το Delivery On Demand ως μια έξτρα επιλογή στις βασικές τους προσφορές. Έτσι, το «φορτώνουν» με πολλές πρόσθετες χρεώσεις. Φυσικά, ως υπηρεσία, η συγκεκριμένη έχει όντως premium χαρακτήρα. Οπότε, είναι λογικό να κοστίζει παραπάνω από μία απλή παράδοση. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν πρέπει να ψάξει κανείς την πιο συμφέρουσα προσφορά από άποψη ποιότητας – τιμής. Το «κλειδί» εδώ είναι η εξατομικευμένη προσφορά, την οποία εγγυάται και η Stoferno.gr. Είναι σημαντικό, η τιμή να καθορίζεται με βάση τις ανάγκες της κάθε επιχείρησης και να μην γίνεται «μαζικά» με άνισους όρους. 

Πρέπει να «βιαστώ;»

Οι On Demand παραδόσεις μετατρέπονται σταδιακά από μια «έξυπνη» υπηρεσία που «καλό θα ήταν να έχει κάποιος» σε μια αναγκαιότητα. Οι απαιτήσεις του σύγχρονου καταναλωτή οδηγούν εκεί και οι επιχειρήσεις πρέπει να ακολουθήσουν. Διαφορετικά, θα χάσουν πολύτιμο χρόνο, κινδυνεύοντας να μείνουν πίσω και ρισκάροντας ό,τι πολυτιμότερο έχουν: τους πελάτες τους.


Έχετε e-shop και θέλετε να προσφέρετε On Demand Delivery στους πελάτες σας; Επικοινωνήστε άμεσα με έναν εκπρόσωπο της Stoferno.gr, εδώ.

Κατηγορίες Άρθρου
Σχετικά Άρθρα

Η Stoferno.gr

E-Commerce Courier

Η 1η Courier νέας γενιάς στην Ελλάδα με εξειδίκευση στην άριστη εξυπηρέτηση του online καταναλωτή, αξιοποιώντας τις in-house τεχνολογικές λύσεις.

NEWSLETTER
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ