Courier, Technology & E-Commerce

Middle Mile Delivery: Η σημασία & ο ρόλος του στο Retail

Υπάλληλος Κούριερ

Την ώρα που το ηλεκτρονικό εμπόριο βιώνει παγκοσμίως μια ραγδαία πορεία ανάπτυξης, τα φυσικά καταστήματα δεν αποτελούν πια την πρώτη επιλογή για κάποιους καταναλωτές. 

Γι’ αυτό το λόγο, καλούνται να επαναπροσδιοριστούν. Να προσφέρουν για παράδειγμα κάτι που «λείπει» από το διαδίκτυο, και ταυτόχρονα να μειώσουν τα έξοδά τους, για να επιβιώσουν.  

Για τον τελευταίο στόχο, έχουν επιστρατευτεί πολλά «κόλπα» και νέες πρακτικές. Το πιο καινοτόμο όμως εξ αυτών είναι ένα: το λεγόμενο Middle Mile Delivery.

Τι είναι το Middle Mile Delivery

Για να ορίσουμε το Middle Mile Delivery πρέπει να σκεφτούμε την εφοδιαστική αλυσίδα στο σύνολό της. 

Αν το Last Mile Delivery είναι ο τελευταίος κρίκος (η μεταφορά από το κατάστημα/αποθήκη στον πελάτη), το Middle Mile είναι το ακριβώς προηγούμενο στάδιο. Δηλαδή, η παράδοση αγαθών από μια αποθήκη ή κέντρο διανομής σε καταστήματα από τα οποία οι πελάτες θα αγοράσουν τελικά τα προϊόντα τους. 

Αυτή η διαδρομή, είναι συνήθως μικρή και επαναλαμβανόμενη. Γι’ αυτό ακριβώς, φέρει πολλές δυνατότητες αξιοποίησης για μια επιχείρηση λιανικής (ανάλογα με το μέγεθός της).

Το παράδειγμα της Walmart

Οι δυνατότητες του «μεσαίου» αυτού σταδίου της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν γίνει ήδη ορατές από επιχειρήσεις – κολοσσούς, όπως η Walmart.

Η εταιρεία, έχει αναλάβει σήμερα τον έλεγχο των μεταφορών από και προς τις αποθήκες και τα καταστήματά της. Όχι όμως με τον καθιερωμένο μέχρι σήμερα τρόπο. Διαπιστώνοντας ότι πολλές διαδρομές ανάμεσα στα δύο σημεία (αποθήκες-καταστήματα) είναι καθημερινά οι ίδιες, έχει διαμορφώσει ειδικά δρομολόγια που πραγματοποιούνται σήμερα από αυτόνομα φορτηγά. 

Η εταιρεία αναμένει να μειώσει τα έξοδα υλικοτεχνικής υποστήριξης και παράδοσης στο μισό, όταν τα οχήματά της τεθούν σε πλήρη λειτουργία. Εδώ βέβαια πρέπει να γίνει μια διευκρίνιση. Η διαχείριση και αξιοποίηση του Middle Mile δεν χρειάζεται να είναι τόσο ακριβή για να αποφέρει κέρδος. 

 

Οι εταιρείες courier στο παιχνίδι

Για την πλειοψηφία των επιχειρήσεων λιανικής, που δεν μπορεί να επενδύσει… όσα η Walmart, υπάρχουν πάντα οι τρίτοι πάροχοι. Μιλάμε για εταιρείες courier ή μεταφορικές που αναλαμβάνουν εξειδικευμένα τέτοιες διαδρομές. 

Εταιρείες που έχουν την τεχνογνωσία να πραγματοποιήσουν τη διαχείριση των logistics in-house.Άρα, που μπορούν να μειώσουν σημαντικά το κόστος, διαμορφώνοντας τα καλύτερα δρομολόγια και εκτελώντας τα με τον πιο αποδοτικό τρόπο. 

Η ανάθεση του Middle Mile Delivery σε μια τέτοια εταιρεία μπορεί να έχει πολλαπλά οφέλη για μια επιχείρηση λιανικής. Αφενός, της δίνει τον απόλυτο έλεγχο στα προϊόντα, τα αποθέματα και τις παραδόσεις της. Αφετέρου, μπορεί να μειώσει και τις τιμές των προϊόντων της, αφού μειώνει τα έξοδά της. 

Με αυτόν τον τρόπο η επιχείρηση μπορεί επίσης να ανταγωνιστεί περισσότερο το ηλεκτρονικό εμπόριο. Το να έχει τη δυνατότητα να προσφέρει τιμές συγκρίσιμες ή χαμηλότερες από τα e-shops είναι ίσως ο μόνος τρόπος να φέρει τους πελάτες πίσω στο φυσικό κατάστημα. Η έξυπνη διαχείριση του Middle Mile είναι ίσως και ο πιο έξυπνος τρόπος να φτάσει εκεί. 

 

Κατηγορίες Άρθρου
Σχετικά Άρθρα

Η Stoferno.gr

E-Commerce Courier

Η 1η Courier νέας γενιάς στην Ελλάδα με εξειδίκευση στην άριστη εξυπηρέτηση του online καταναλωτή, αξιοποιώντας τις in-house τεχνολογικές λύσεις.

NEWSLETTER
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ